onsdag 4 maj 2016

Inför Studenten


4 Maj 2016


Inför Studenten 


I år är det min dotters tur att ta studenten, det är bara en månad kvar nu.
Jag har gjort inbjudningskort åt henne och min kompis dotter.
Två helt olika men samtidigt med samma tänk i utgångsläget.

Jag har använt Papermania färdiga kortbaser och kuvert till båda korten. 

Sen valde jag att embossa bakgrundspappret istället för ett mönstrat.




Detta kortet är vintage men enkelt. 
Målad Magnolias Tilda Student med Distresser. 
Tussade kanter, lite spets och utstansat "inbjudan" från Mandys dies.




Detta kort går i lila toner då tjejen som beställde dessa gillar lila ;)
Här använde jag distresserna till att färga in den embossade bakgrunden i två lila toner. 
Stämpeln har jag lånat av en kompis och embossat med clear embossingpulver 
på svart stämpelfärg. Målade blommorna med distress ink. 
Kuvertet fick en stämplad swirl i brun ton.
Insidorna får man göra på dator, beroende på vad man vill ha med för inbjudningstext, 
och skriva ut på akvarellpapper och tussa kanterna. 




En bonus här, ett "Grattis till Studenten kort".

Bakgrunden är gjord med distresser och en maskad kant. 
Sen lite silver inka gold på en stencil. 
Ugglan är från Joanna SheenTexten är Rox stamps dies.
Lite gesso runt kanterna.




Insidan är gjort på samma sätt som utsidan fast tvärtom. 
Det är kul att leka med distresserna och olika masker / stenciler. ;) 
Stämplade en Vilda stamps i svart. 


Hoppas ni blivit inspirerade inför studenten nu.  :) 


Scrappa Lugnt! 








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar