onsdag 2 september 2015

Inte bara scrapbooking


2 September 2015


Inte bara scrapbooking,
som min hobby.


Förra månaden den 1/8, hade vi en speciell dag på vår båtklubbs ö, 
Fällholmen, då fyren fyllde 150 år.
Det var en dag med besökare från olika fyr-sällskap och båtklubbar.





Till denna dag hade jag fått förfrågan om att ta med sånt
som jag gjort i hantverk och pyssel för att sälja. 
Ska ju nämna att innan scrapbookingen så höll jag på 
med olika typer av annan hobby/pyssel, tex decopage.

Jag samlade ihop lite kort och sånt som fanns hemma... inte värst mycket.
Då kom jag på min gömma med hampa, och tjärad hampa.
Idéer finns ju både i huvudet och på Pinterest.

Sagt och gjort så tillverkade jag lite olika alster att ta med,
mest i maritimt tema och tjärad hampa.
Även lite scrapbooking, små kort och böcker poppade upp på vägen ;)

Nog om detta här kommer lite bilder (dock inte på allt)
 från vad jag gjorde och från bordet den 1/8.






Dekorerade små böcker.




Ett par små kort.




 Tjärad hampa i Valknop på snapsglas.




Flytande nyckelring av vinkork och tjärad hampa.




Dekorerad tårtspade med vanlig hampa och charms, 
samt ett par champagneglas även dom i vanlig hampa och med snäckor.




Delade bord med Lena som hade hand om Tipspromenaden och korvförsäljningen.

Får ju inte glömma min kära svägerska Pernilla som kom en dag
och hjälpte till med inspiration och några extra små kort :) 
Hon är guld värd både som vän och idéspruta! ;)


Tack!

Scrappa Lugnt!


1 kommentar: